find forsikring

ALT ALT ALT FOR VILD EN DAG!! Part 1

Det hele startede i mandags da Esben og mig snakkede om at vi skulle tage ud og se om vi kunne fange en lille havørred sammen nu hvor jeg var meget et lille hummer skib og alligevel var i Nordjylland hver dag, så vi aftalt at han skulle hente mig dagen efter og så måtte vi ud og kigge efter en af de helt grove blanke 🙂 han hentede mig nede på skibet og i bilen sagde han at han han kendte en lille sø hvor der gik nogle små karper i og nu hvor han viste at jeg er total skudt i de fredfisk så syntes han vi skulle tage der ud i stedet for. På vejen der ud kom han i tanke om at der lagde en anden sø et andet sted så der tog vi ud og kiggede for at se om hvordan det stod til der ud, så vi kørte der ud af og da vi kom til søen parkerede bilen og gik ned af for at lure lidt på det da vi var kommet ca halv vejs rundt om søen hvor vi havde set rigtig meget aktivitet og tryk bølger i vandet opdager vi en død fisk i kanten og da vi kommer helt tæt på kan vi se det er en karusse, og i det siger Esben at han viste ikke der gik karusser i denne sø og om vi ikke skulle prøve her i stedet for da han ikke havde fanget så stor en karusse før og det var jeg helt med på, og det skulle gå hen og været en rigtig god ide 🙂 vi gik op og pakkede de helt lette UL stænger ud, jeg fiskede med en berkley 7 fods stang med et shamino stradic Ci4 1000 hjul, vi gik ned til det hjørne hvor vi havde set flere fisk drøne rundt og det skulle ikke var længe inden der var en som tog Esbens majs, efter en fed fight landede han en rigtig fin skel karpe på 2,5 kg.
Lidt tid efter kunne jeg se en masse bevægelse over ved nogle åkander go 10 meter fra os helt inde ved kanten, hvor jeg luskede stille og rolig der over, tror hvis folk havde set os havde de tænkt hvad lave de 2 idioter, det ligner jo de er i krig og går og gemmer sig for nogen. Der gik ikke længe før der kom det første hug men den var væk lige efter modhugget, skyndte mig at sætte 2 nye majs på og kastede den ud igen, 2-3 minutter senere gik mit flåd lige så stille under og der sad hugget der, det var en halv pænt skell karpe som have taget min majs den tog nogle rigtig lange udløb og havde den helt oppe i overfladen hvor vi kunne se fisken, men mistede desværre og den, ej hvor jeg arvede mig. Så måtte ud med majs igen samme sted, der gik en 10 minutters tid igen og så løftede flådet sig en lille smule og begyndte at svømme så gav jeg mod hugget og der havde jeg så en karpe igen, efter en mega fed fight på UL kunne jeg lande denne spejl karpe på 2,8 kg, hold da helt fast en flot lille kamp maskine 🙂 da vi havde taget nogle billeder blev fisken sat ud igen.

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse