Brakvands gedde tur. pr forbedring.

Jeg ville prøve noget brakvandsfiskeri efter gedder i kajakken.
Inden jeg startede turen, stod jeg i vandkanten og så en lille skrubbe pile afsted. Så jeg søsatte kajakken (omkring kl.7). Vejret var fint, og kun lidt vind. Jeg havde egentlig tænkt mig at dørge rundt, da der er langt, at komme rundt i en fjord. Men det var næsten umuligt, når der er så meget grøde på denne tid af året. Så jeg opgav, og padlede rundt og ledte efter noget gedde plasken ved sivbræmmerne.
Jeg kom til et stort indhak i sivene, hvor vandet var stille. Der var en masse skalle aktivitet. Pludselig hørte jeg et plask, og så nogle små skaller springe for livet. Jeg begyndte at fiske, men der var grøde med tilbage på næsten hvert et kast på min d.a.m jerk glider. Jeg skiftede til en hjemmelavet db bushtail spinner str 3 guldflash. Hurtigt efter landede jeg en gedde på 5 kg. Jeg skiftede igen til en vibrax-original str 6 guld. Der kom stadig en masse grøde på, selvom jeg kørte spinneren så højt så muligt. Jeg spinnede rimelig hurtigt ind, og det fik gedderne til biddet. Jeg skal virkelig love for, at de fightede; mit kamera blev hamret i vandet flere gange. Jeg landede 7 gedder den dag, kun to under 5 kg. Dagens to største var på 10,2 og 8,7 kg. Det ser helt vildt ud, når så store gedder tager agnet på lavt vand. Havde en ca 8 kg,s gedde på, der var oppe at danse med halefinden i vandoverfladen. Den bed mit flou carbon 0,70mm forfang over, og stak af med spinneren. Håber den falder ud igen. Alle fiskene blev genudsat. Min bedste gedde tur til dato… (Vægten er en Savage gear 30kg digital scale)

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse