Cased Caddis slog til ved Tusaaen.

Hej Fiske-Avisen

Jeg var taget en tur til Tusaagaard Put And Take sammen med mine forældre og vi havde lejet deres fine hytte \\\”Villa Ruth\\\” i 3 dage.
Vi var kommet for at prøve noget nyt vand og det var specielt det lille kunstige strømvand Tusaaen, som spøgte i mine tanker og virkelig havde givet mig blod på tanden.

Allerede efter tredje kast fik jeg en ørred og hvilken en.
3,4 kilo var regnbueørreden som tog min lille cased caddis og den gav kamp til stregen på min lille fluestang.

Om aftenen var jeg taget ned til åen igen og var kommet til en af de dybe pools, som bare skreg af storørred. I bedste kratlusker stil havde jeg sat mig ned for at se om der var nogle ørreder hjemme.
Der, lige inden knækket før stryget kom en massiv ryg og en ligeså massiv hale viftende ind over det lave vand ved stryget og i en fart får jeg nymfen kastet ud til fisken. Bang, ørred tager fluen i første kast, men ryger af.
Pis, det var ellers en fin fisk. Nå, men jeg beslutter mig for at prøve igen tidlig morgen dagen efter, da det var ved at blive mørkt.

Kl. 06:30 var jeg ved poolen igen og ligsom dagen før ventede jeg med at kaste før jeg var sikker på om den store stadig var hjemme og ligsom dagen før kom den store ørred hale viftende ind over stryget ved det lave vand.
Okay rolige nu tænkte jeg, det en fin stor ørred og jeg ville have den denne gang.

Jeg sneg mig et stykke frem for at spotte den og da jeg endelig fik spottet den og fik listet fluen ud i fiskens bane, tog den fluen. Stangen er presset til det yderste, strømmen er hård, brinkerne er for høje til, at jeg kan nå den med mit lille net og forfanget er kun 0,14. Ikke optimalt.

Efter 15 min får jeg presset fisken ned mod stryget, som er eneste mulighed, hvis den skal i nettet, men noget går galt og fisken ender i poolen efter stryget.

Rolig, rolig, i en fart går jeg nedstrøms og presser den op imod overfladen og med stille og roligt glider den med strømmen og sikkert ind i mit ALT for lille net.
Yess, sikke en flot regnbueørred på hele 67 cm og 3,5 kilo på en lille cased caddis, kunne dagen blive meget bedre.

Fanger senere på dagen yderligere to flotte regnbueørred begge på 3 kilo, ligeledes på oliver edwards fantastiske cased caddis imitation.
Fantastisk tur, hvor hele familien fik fisk.

Knæk og Bræk

google-earth-fiske-guide

Google Earth Fiskeri

Fiske Klubben

Modtag produktnyheder, artikler, tilbud og rabatter direkte i indbakken.

Måske du har lyst til at læse