find forsikring

Det vildeste fiskeri i mit liv!! ;)

Det hele startede med af da jeg kom hjem fra en tur hvor jeg havde været ude og fiske karper og så jeg lagde nogle af billederne ind på nettet, skrev Mathias til mig for han kunne godt tænke sig at fange en karpe så jeg syntes da helt sikkert at han skulle med der ud, så aftalt vi at vi skulle tage der ud torsdag. Så onsdag da jeg kom hjem fra havet kom min kammerat Esben så kørte vi en tur ud til søen og kiggede og da Esben kom ud og så søen var han også klar på at tage med sammen med Mathias og jeg, og han blev helt vild da han så spottede en stor guld karusse i overfladen.
Endelig var det torsdag og jeg havde weekend så var der lige lidt ting der skulle ordnes til turen 🙂 3 kg jomfru hummer haler skulle der koges til lidt hygge, men blev sku overrasket da Mathias så sagde at han ikke kunne lide dem, det er sku ikke tit man høre at folk ikke kan li jomfru hummer 🙂
Men vi pakkede bilen og kørte stille og roligt ud mod søen 🙂 da vi ankom tog vi og smed lidt majs ud som fodring og begyndte at gøre stængerne klar, vi have 2 stænger hver med og da jeg havde den første stang klar kastede jeg den ud, jeg troede jeg havde sat for lidt bly på da pind flådet ikke gad og rejse så op så gav lige 2 små ryk i stangen og bum så var der sku en rudskalle på 510 gram og 27,5 cm 🙂 vi have ikke nogen vejeslynge med så vi sprættede en plastikpose op og gjorde den våd og vejede den i den, da den blev vejet og mål lukkede vi den ud igen, så satte jeg 3 nye majs korn på og smed flådet ud igen 🙂 der gik ikke længe inden at flådet rørte på sig igen og denne her gang sagde jeg til Mathias om han ikke kunne tage stangen da jeg var ved at gøre stang nr 2 klar 🙂 det gjorde han og der kom der en lidt større fisk frem det var en karusse på 970 gram og 27 cm 🙂 Mathias første karusse nogen sinde så det var sku en go start 🙂 så ud med stangen igen og mens jeg var ved at kaste den anden stang ud var der noget som tog det andet flåd, jeg fik smidt stangen og gav modhugget på den anden stang og det var en fin karusse på 1270 gram og 28 cm 🙂 ny pr til både mig og Mathias inden for 10 minutter 🙂 det kan vist ikke være en bedere start på dag, så den måtte hurtigt ud igen efter et fint FOTO 🙂
Vi var helt oppe og køre og fik hurtigt sendt et Par fine billeder til Esben og skrevet at nu kunne han godt komme her ud for der var vold knald på og da jeg så vente mig rundt kunne jeg høre bremsen fra mit hjul gå helt amok og hvis ikke det havde været fordi jeg satte stangen op af en lille busk havde fisken taget stangen med i vandet:) det var en lille lækker sag af en spejl karpe på 2,8 kg og 61 cm 🙂 de er altid velkommen de smukke karper 🙂 da vi fik den målt og vejet fik jeg lige hurtigt sendt det billede til Esben også og han blev endnu mere vil og sagde at han kom med det samme og at han nok skulle sige til hans mor at hun skulle køre fuldskue ud mod søen men imens at jeg snakkede med Esben fik Mathias, det var en skælkarpe så måtte smide røret på og hjælpe Mathias med at lande fisken, det var Mathias aller første karpe, så det kunne ikke være bedere da jeg havde sagt til Mathias at jeg ville gøre alt for at han skulle fange sin første karpe i dag, vægten lød på 2,2 kg og 49 cm 🙂 endnu en ny pr til Mathias 🙂 der gik ikke længe inden at Esben kom, og ved ikke hvad der skete men der døde fiskeriet fuldstændig, vi kunne intet fange, og det var sku lidt mærkeligt da det første stykke tid var fiskeriet så vild så måske kunne det bare ikke blive vildere, der gik en times tid hvor det hele bare var helt dødt og lige som vinden lagde sig begyndte mit flåd at hoppe og bum så stoppede det, få sekunder efter begyndte flådet at svømme stille til siden og da den var halv under gav jeg hugget og løftede stangen op og kunne mærke det var en okay fisk og da jeg fik fisken lidt op fra dybet kunne jeg se en kæmpe rød plet nede i vandet, var fuldstændig oppe og køre og Esben tog hurtigt nettet og jeg fik rykket fisken inden til kanten fuldstændig i stress uden at kæmpe den helt færdig og Esben fik den landet, det var en guld karusse på 1,17 kg og 37,5 cm 🙂 helt fantastisk fisk, en af de aller flotteste fisk jeg nogen sinde har fanget 🙂 helt perfekt Esben var kommet med sig spejlreflekskamera så vi kunne få taget nogle helt perfekte billeder 🙂 efter som vi ikke troede det kunne blive vildere fik Mathias hug igen dette var en lidt større fisk, vi fik den desværre ikke at se da han mistede den efter en kort fight, og lige i det rørte Esbens stang på sig, dette var en suder og efter en lille fight fik han den landet, vægten lød på 510 gram og 35 cm, en ny pr til Esben, hold da op hvor det bare køre det her.
Der gik lidt tid og så fik Mathias hug igen dette var også en suder, på 570 gram og 37 cm 🙂 det var 3 nye art til Mathias på samme dag 🙂 det kunne da bare ikke være bedere.
Mig og Esben hamrede en masse jomrfuhummer i os men Mathias spise sine sandwich 🙂 nøj hvor var det go prøvede flere gange på at få Mathias til at spise nogle af dem men han sagde nej hver eneste gang, det var vi godt nok overrasket over 🙂 men pyt vi fiskede lidt videre mens vi hyggede os og der begyndte det at røre på mit flåd, jeg gav et hug da det gik under og minsandten var det den samme rudskalle som jeg fangede lige da vi startede 🙂 dumme dumme skalle 🙂
Klokken blev nær 17 og min kæreste sagde at hun kom nu og da hun ankom til stedet gik jeg hen og hentede hende ved bilen, da vi gik ned af mod søen spurgte hun om hun ikke skulle fiske lidt med den ene stang og jo det kunne hun da sagtens gøre, du vi kom hen til de andre sagde jeg at nu kom Camilla det skulle nok give noget held 🙂
Der gik en times tid hvor vi havde fanget et par skaller og Esben havde mistet en rimelig fin fisk og efter at Camilla havde fisket i en time og 10 minutter fik hun et hug på stangen og denne her fisk tog bare udløb, hun spændte bremsen og det var lige som et tog, den kørte og kørte bare og ude midt på søen kunne vi se et ordenlig lokum af en fisk komme op, det var en spejl karpe, og indtil denne dag havde Camilla aldrig nogen sinde fanget en spejl karpe, hun kæmpede og kæmpede med fisken, men den var ikke til at holde, vi måtte tage alle da andre stænger ind der lagde langs kanten da den var ved at filtre sig ind i det hele og efter hun havde fightet med den i en 10 minutter sagde hun om det ikke snart var træt da hun snart ikke kunne holde til det mere i hendes arme, hun fik fisken tæt ind på os og så bliv Line slap, vi troede hun havde mistet den men nej endnu et langt udløb kom den med, dette gjorde den flere gange og det var total nervepirrende da hverken Esben, Mathias, Camilla, eller jeg havde fanget sådan en stor karpe før, da den var ved at være lidt træt, viste vi ikke hvordan vi skulle lande den da Esben kun havde et lille net med han plejede at bruge i åen og kysten, så jeg smed sko, strømper og bukser og hoppede i vandet for at få fisken op, denne her fisk skulle hun bare landet, jeg fik den ind til nettet og prøvede på at få den i med det var fuldstændig vild så stor den var 🙂 jeg fik endelig den i nettet og fisken var landet, det var lige som en stor sten lettede fra mit hjerte da vi fik fisken på land, det hele var så heldig at fisken først kom der da Camilla havde vores vejeslynge med i bilen for ellers havde vi ikke kunne veje den, vægten lød på 10,3 kg og 82 cm lang, nøj en fin fisk 🙂 Camilla første spejl karpe og hendes første 10+ karpe, så kunne hun lige komme og vise og knægte hvordan man skal fiske 🙂 vi fik skudt en masse billeder af og til sidst sagde Camilla at nu måtte det være nok da hun var fuldstændig færdig i hendes arme 🙂
Vi fik sat fisken stille og roligt ud igen til der hvor den høre til og håber på at hilse på den en anden dag 🙂 det her fiskeri vi havde den torsdag var det vildeste fiskeri jeg nogen sinde havde prøvet. Nu sidder jeg har lørdag aften og skriver denne historie og det hele køre stadig rundt oppe i mit hovedet, mine arme har jeg svært ved at få ned, dette her var det fedeste 🙂 håber i nyder denne historie hvor dagen endte med 9 forskellige arter og 7 nye pr fordelt på 4 personer 🙂 dette var det vildeste 🙂 kan i alle have den bedste weekend, os 4 vores weekend blevet startet så fedt i torsdags 🙂

Hvis i vil have flere billeder fra turen kan i skrive til mig enden på Face eller mobil så skal jeg nok sende nogle flere da jeg ikke kan oploade flere end 5 🙂

Jeg, Jesper Lorentsen vil gerne melde disse arter til Cuppen :

Rudskalle 510 gram og 27,5 cm 🙂
Karusse 1270 gram og 28 cm 🙂
Spejlkarpe 2,8 kg og 61 cm 🙂

Og for Camilla Frederiksen vedkommende vil hun gerne melde sin karpe til Cuppen :

Spejlkarpe 10,3 kg og 82 cm 🙂

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse