Min første karpe

Hej fiskeavisen

Endelig lykkedes det, men havde ikke lige forventet den fisk!
Jeg var stået op kl 05, for at hente min fiskemakker Bo, som igen havde lovet at tage med på jagt efter karper. Det var nemlig ikke lykkedes mig at fange en karpe på vores sidste tur sammen på trods af kyndig vejledning og masser af tips fra min makker. Men nu skulle det altså være. Så vi var afsted igen på en tur, som måske kunne være sidste tur for denne sæson efter karper, da geddesæsonen jo så småt er begyndt.
Kl 7.30 stod vi klar ved vandet og håbet var højt. Hurtigt blev der rigget til og linerne kom i vandet, så var der kun tilbage at vente.
Men allerede før middag begyndte min bidmelder at give nogle små bib, men det var ikke noget run. Så i første omgang gjorde jeg ingenting. Lidt efter kunne jeg se noget trække i snøren så stangspidsen vippede lidt og straks gav jeg et modhug. Fisken var kroget og efter en meget lille og let fight kunne jeg lande min første karpe. Søen vi fiskede i har en sund bestand af skælkarper, og så nogle få græskarper og få spejlkarper. Men min karpe var en græskarpe, så jeg var jo ekstra begejstret, da jeg jo helt klart havde forventet en skælkarpe. Det var dog ikke en stor en af slagsen, da den kun vejede 2,9 kg. Men hvem siger succes kan måles i kg, og slet ikke når det er den første fisk af en art. Jeg var i hvert fald rigtig glad og lykkelig for min fangst. Og set fra den positive side, så har jeg jo en rimelig PR, som jeg kan slå næste gang.
Det eneste der kunne dæmpe min begejstring lidt, var at jeg jo havde håbet på et stort og kraftfuld run, samt en lang og sej fight. Men det fik jeg altså ikke hos min første karpe, Det kommer helt sikkert ved den næste.

Venlig hilsen

Ministeropfordring: Tag ud og fisk

lystfiskeri-groenland

Fisketur på Grønland i -25 grader

Måske du har lyst til at læse