find forsikring

Dårlig start – Drømme slutning

Efter lang tis plagen fik vi enlig lov til at fikse i en af Jyllands hotteste søer. Vi fik gode råd om hvor gedderne skulle stå, så den 10/12 var vi godt forberedt på komme ud og fange gedder. Vi startede med at sejle ned på det anviste sted men efter 3 timer havde vi kun haft 3 hug og ingen fisk, det begyndte at blæse op og blive koldt så vi drog hjem af. Da vi nåde næsten hen til bådpladsen skulle vi da lige prøve en enkel gang ved sivene, og bang så var der fisks på, så matte vi da lige prøve en gang mere og bang så var der igen fisk på og efter 20 minutter havde jeg fanget 6 gedder og min makker havde mistet en. Nu havde vi fundet dem og de var ikke små, de vejede vel omkring 3-6 kg, Men de blev stører og støre ud på eftermiddagen. Efter at havde fanget adskillige gedder fik jeg et hug der var ved at rygge stangen ud af hånden på mig og efter en god lang fait kom den største gedde jeg nogen sinde havde set til syne, alle gedder vi havde fanget brugte vi gællegreb og sørgede for at de ikke rørte ved mere end højst nødvendigt, men den her gedde kunne jeg bare ikke få fat på, så jeg måtte bruge mit fangstnet selvom det var svært at få den til at være der i. Men op kom den en pæn stor dame på hele 13,1 kg og 113 cm min hid til største gedde. Så var jeg meget mere end tilfreds. De var helt ville med vores Savage gear Jack bait men nu når der var så mange så kunne man da godt ekspermtere lidt så jeg tog en gammel død sild på en stor tre krog og så en prop på, den log i vandet i ca 3 sek. så gik den ned, jeg lod den tygge lidt på den og før jeg gav et modhug, jeg kunne mærke at den var der også godt gang i, efter 5 min. fik jeg en gedde op på 10,1 kg og 104 cm jamen så havde jeg da slået min gamle pr to gange den dag. Vi havde vel fanget imellem 25 og 30 gedder for det var så mørkt at vi ikke kunne se mere og vi drog hjem over. Det er helt sikkert den vildeste fisketur jeg nogen sinde har været på. Alle gedderne blev behandlet med respekt og sat ud igen det var kun de tre største vi målte og vejede. Top 3: 1-Jimmi: 13,1 kg 2-Jimmi 10,1 kg 3-Martin 9 kg. Billede 1: gedden på 13,1 kg Billede 2 gedden på 10,1 kg meldes til Westin predator cup.

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse