kold “sneørred”

Hej Snap catch! Den 20-1 2013 var jeg med mine to gode venner ude for at prøve noget iskoldt ørredfiskeri. Da vi ankom til søen var is over det hele. Undtagen ved de to pumper og ved strømmen. Vi startede med lidt størfiskeri, men opgav hurtigt. For størene bider ikke så meget om vinteren da de ikke kan lugte vores agn. Så vi gik over til noget ørredfiskeri ved strømmen. Alle stod med en klump powerbait på bunden og fangede da også rimeligt godt på det. Jeg ville prøve noget andet da jeg ikke syntes powerbait er god agn (!). Jeg gik ind i den lille kiosk, for der sælger de også grej. Jeg havde halvtreds kroner som jeg ville købe noget fra berkley powerbait af. Købte nogle hvide powergrubs. Dem ville jeg fiske efter et bobleflåd. Da bombarda var for dyrt. Udenfor, ud og rigge til, og komme igang. Jeg tog første kast ud i strømmen hvor flåddet ellers lige så flot svømmede. Da flåddet var drevet ind til sivene rullede jeg den forsigtigt ind. Der kom en stor trykbølge fra mit flåd, og hjertet pumpede tredobbelt. Flåddet var nu lige ved bredden og jeg hev flåddet op af vandet langsomt. Ørredene kan nogle gange finde på at hugge der. Pludselig i en hård bevægelse blev linen hevet tilbage og fisken var på. Efter en kort fight var fisken i nettet og sikke en kold skønhed. Flot halefinne og tydelige prikker. Fin fisk som tilmeldes til Gulp cuppen i fiskeavisen nr. 2.
Mvh Yunus Rosenzweig, København, 12 år.

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse