nat tur i åen gav stor ål

Mig og min ven Mathias havde længe snakket om at vi en dag skulle tage en nat tur i åen og fiske ål. Mit store ønske var at prøve fange en ål fordi jeg havde hørt at de gav et brag af en figth. Så torsdag formiddag blev det aftalt at vi skulle i åen og prøve nogle ål. Vi ankom til åen klokken 19,30 med stænger, orm, chips og højt humør. Jeg startede ud med at prøve en mellem stor jig for at se om der var nogle aborre og det var der. Efter en halv time havde jeg fanget en håndfuld aborre og en lille gedde. Da klokken var 21,00 satte jeg en lille møtrik, en af lang krog og en god klump orm på også ellers over til den modsatte bred. Vi satte os på vores tæpper og kiggede spændt på stang spidsene men desværre var var aborrene ikke helt gået i seng. Fra det ene øjeblik til det andet forsvandt aborrene og vi kunne læne os tilbage og vente på en ål. Pludselig bøjede min stag i nogle dybe nøk også må man da sige at vi kom op ad stolene. Jeg tog stangen op og satte krogen hårdt og efter 2-3 minutters kamp kunne vi lande en flot ål..
Bedste dag/nat nogensinde:)

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse