find forsikring

STOR Sommergedde i HEMMELIG SØ (Ny PR)!

Hej Fiske Avisen!

Jeg var forleden dag, her d. 8/8/2016 taget på et fiskeeventyr, med målet om at fange en gedde, gerne en stor. Jeg blev sat af ved en sti af min far et sted i nordsjælland (ved en skov) og så gik jeg deruda mod nogle søer som lå i området. Jeg besluttede mig for, at gå ind over en mark, i en skov, hvor jeg havde set en sø. Efter nogle hundrede meters gågang, nåede jeg til en sø, hvor jeg så prøvede lykken. Jeg havde forinden fanget nogle skaller, som agnsfisk i Hornbæk sø, jeg tog med.

Jeg satte så nogle stænger ud med skaller, og ventende så på et bid. Der gik noget tid uden bid, så jeg prøvede at tage nogle kast med en wobler. Efter ca. 25-26 kast, prøvede jeg et blink i stedet for. Bingo, så var der fisk på. Jeg troede faktisk først, at jeg havde fanget bunden eller noget tang, men kort efter mærkede jeg at det var en lille fisk. Det var en lille gedde på (+/-) 20 cm, så jeg genudsatte den naturligvis kort efter jeg havde fanget den. Nu vidste jeg i hvert fald, at der var noget derude, og nu ventede jeg bare på den større. Jeg gik hen for at tjekke om der var aktivitet ved nogle a linerne/flådene, og lige pludslig var der noget ved den ene. Jeg tog langsomt stangen op, og ventede på proppen dykkede ordenligt ned under vandoverfladen. Inden jeg nåede at få spolen stramt nok, tonsede linen deruda, og jeg satsede bare på, at køre den træt så jeg kunne lande fisken nemmere. Efter flere minuters hård fight, fik jeg næsten fisken ind til vandkanten, men den var ikke klar endu. Den tog sig en omgang til hver side fra hvor jeg stod, og spændingen var på sit klimaks. Jeg havde glemt mit net derjemme, så jeg måtte nøjes med hænderne, og en klud for, at få fisken på land. Da fisken var kørt træt, og lå i vandkanten foran mig, tog jeg chancen, og løftede den op ad vandet. ENDELIG. DET LYKKEDES!

Jeg målte hurtig længde og vægten. 98 cm, og 6 kilo af en gedde havde jeg fanget. Jeg prøvede mit bedste i at få afkroget fisken, men den havde desværre virkelig slugt krogen, så jeg blev nød til at aflive fisken, så den kunne spises, i stedet for at blive genudsat som døende. Klokken var nu lidt over 20:00, så jeg prøvede lige en time til, inden det blev for mørkt. Jeg ringede så til mine forældre, og aftalte hvor vi skulle mødes/hvor jeg blev hentet. Der kom ikke mere bid, så jeg pakkede mine ting sammen, og gik tilbage mod stien gemmen skov og mark, hvor jeg blev hentet. Glad og stolt kørte jeg hjem, og fik renset fisken, og lagde den i fryseren.

Jeg besluttet mig for at give den til den lokale fiskehandler næste dag, da vi nok ikke ville få den spist inden vi skulle rejse fra sommerhuset, tilbage til Thailand, hvor jeg bor. Alt i alt, var det en fed fiskedag – en jeg vil huske.

Med venlig hilsen,
Frederik Vagtborg

Del:
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse