rapala_angry-birds_ad-products

Rapala og Angry Birds™ ”fanger” den næste generation af lystfiskere

Rapala VMC Corporation samt Rovio Entertainment Ltd har iværksat et samarbejde, der skal introducere outdoor aktiviteter for generationen født i den digitale tidsalder. Licens-aftalen mellem de to stærke brands bygger på værdier, som begge virksomheder respekterer: Aktiv livsstil, kærlighed for friluftslivet og kvalitets-tid sammen med familien.

Rapala Angry Birds produkt-serie samler to stærke brands i et stort outdoor hit: Rapalas dominerende position inden for sportsfiske-industrien og Rovio’s position inden for underholdningsbranchen har hjulpet virksomhederne til at skabe attraktive produkter, der gør fiskeri nemt at gå i gang med for familier og begyndere. Personer, der ikke er vant til at fiske, vil finde digitalt indhold og instruktioner, der støtter dem i at tage den store outdoor hobby til sig.

Rapala og Rovio ser et stort potentiale i samarbejdet og muligheder for lande, hvor lystfiskeri er en vigtig hobby. Produkt-serien vil først blive lanceret i Finland, Danmark, Norge, de Baltiske lande samt Kina i løbet af foråret 2013. Rapala tilstræber at lancere Angry Birds produkt-serien globalt på et senere tidspunkt.

– Finland er hjemstavn for både Rapala og Angry Birds, så alle er naturligvis rigtig spændte her. Vi tror dog, at Rapala Angry Birds produkterne kan nå et stort publikum i alle lande, der er store inden for frilufts-aktiviteter, siger salgschef Matti Meriläinen fra Rapala.

Rapala Angry Birds produkt-serie omfatter woblere, nøgleringe, fiskesæt med stang, hjul og line, polestænger, flåd-sæt, grejbokse og fisketasker. For at promovere den aktive livsstil organiserer Rapala en fiske-event med Angry Birds som tema i samarbejde med andre velkendte finske licenstagere. Rapala Angry Birds Fiskedag er forbeholdt børn og deres familier i Särkänniemi Adventure Park og sker d. 19. maj 2013.

I Danmark afholder Danmarks Sportsfiskerforbund Lystfiskeriets Dag søndag d. 19. maj. Det sker i samarbejde med lokale foreninger, fiskesøer samt Rapala og Angry Birds. På dagen kan man under kyndig vejledning prøve kræfter med lystfiskeri på en lang række arrangementer over hele landet.

Rovio Entertainment Ltd er en branche-omskiftelig medie-virksomhed inden for underholdning med hovedkvarter i Finland og er skaber af licensen med de globalt succesfulde Angry Birds™ karakterer. Angry Birds, et uforpligtende puslespil, blev et internationalt fænomen i løbet af få måneder efter dets lancering, og er nu den app, flest har betalt penge for indtil nu. Angry Birds har ekspanderet kraftigt inden for underholdning, publicering og licens-udstedelser og er blevet et elsket internationalt brand. Som opfølgning på den succes udgav Rovio spillet Amazing Alex™ og det helt nye Bad Piggies™ spil. www.rovio.com.

Rapala VMC Corporation er en ledende producent af fiskeudstyr og globalt førende på markedet inden for endegrej, kroge, fske-relaterede knive, tænger, vægte og andet tilbehør. Koncernen har også en stærk global position inden for andre fiske-kategorier og er en af de ledende distributører af outdoor, jagt og vinter sports-produkter i de nordiske lande. Koncernen har det største distributions-netværk inden for industrien. Hoved-produktionsfaciliteterne er placeret i Finland, Frankrig, Estland, Rusland, Kina, Indonesien og Storbritannien. Koncernens brand-portefølje omfatter det ledende brand inden for industrien, Rapala, og andre globale brands såsom VMC, Sufix, Storm, Blue Fox, Luhr Jensen, Williamson, Dynamite Baits, Mora Ice, StrikeMaster, Marttiini og Peltonen. Koncernen beskæftiger med en netto-omsætning på EUR 291 million i 2012 ca. 2.000 medarbejdere i 38 lande. Rapala VMC Corporations aktie har været listet og handlet på NASDAQ OMX Helsingfors fondsbørs siden 1998.
 

Del:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Måske du har lyst til at læse